Piaţa online de produse bio se aglomerează: MyOrganic.ro a pornit cu 25.000 euro şi a avut vânzări de 10.000 euro în şase luni

O echipă de patru antreprenori locali – Oana Totora, Octavian Văcărescu, Sergiu Văcărescu şi Ruxandra Tobă, au lansat în februarie anul acesta magazinul online myorganic.ro în urma unei investiţii de 25.000 euro (fonduri proprii), iar în prezent vânzările au ajuns la 10.000 euro.

Sursă: https://www.zf.ro/business-hi-tech/piata-online-de-produse-bio-se-aglomereaza-myorganic-ro-a-pornit-cu-25-000-euro-si-a-avut-vanzari-de-10-000-euro-in-sase-luni-17527185

„Investiţia iniţială este de 25.000 euro, bani care au mers către dezvoltarea platformei online, făcută «inhouse», stocuri de produse şi marketing şi promovare online“, a declarat pentru ZF Oana Totora, cofondatoarea MyOrganic.ro. Magazinul online este administrat de compania Hello Nature, ai cărei acţionari sunt cei patru fondatori - Oana Totora (35%), Octavian Văcărescu (35%), Sergiu Văcărescu (15%) şi Ruxandra Tobă (15%).
Proiectul MyOrganic.ro a pornit de la propriul interes al cofondatoarei Oana Totora pentru produsele bio de îngrijire, frumuseţe şi curăţenie, care nu conţin adaosuri de sinteză şi provin din plante crescute fără pesticide, fertilizatori, ori din organisme modificate genetic.
„Povestea MyOrganic.ro a început să prindă contur când în familia noastră a venit Sara şi printre primele achiziţii făcute au fost produse de îngrijire pentru bebeluşi organice şi detergenţii eco. În acea perioadă am stabilit că dorim să-i transmitem fiicei noastre principiile unui stil de viaţă sănătos, începând de la alimentaţie, sport şi până la o minte hrănită cu informaţii de calitate. Din toată acestă ecuaţie nu puteau lipsi produsele cosmetice şi de îngrijire. Am început să citim cu atenţie ingredientele şi compoziţia chimică ale produselor pe care le foloseam şi am ales din ce în ce mai atenţi produsele de îngrijire cosmetice“ a precizat Oana Totora. Ea a intrat în antreprenoriat în 2009, până atunci lucrând în domeniul resurselor umane în diferite industrii – bancară, FMCG.
În prezent, portofoliul MyOrganic.ro cuprinde peste 50 de branduri, majoritatea internaţionale, printre care se numără Cattier, Neobio, Khadi, Bioearth, Najel, Jason, Benecos, Cremeria şi Madara, dar şi câteva branduri locale precum Trio Verde şi Sabio.
„Acum avem peste 2.500 de produse pe site şi vrem să extindem în continuare portofoliul de branduri, inclusiv pe segmentul brandurilor autohtone“, a punctat Oana Totora.
Produsele comercializare pe myorganic.ro sunt împărţite în produse pentru îngrijirea feţei, părului, corpului, igienă intimă, detergenţi eco, bărbăţi, mama şi copilul, manichiură şi pedichiură şi machiaj.
Fondatorii MyOrganic.ro estimează că îşi vor recupera investitiţia iniţială în decurs de minim un an de la lansarea magazinului online, urmând să atingă vânzări de 25.000 euro în februarie 2019.
“În medie, valoarea coşului de cumpărături de produse bio achiziţionate online se situează între 200 şi 250 de lei în prezent”, a subliniat ea.
Piaţa de produse bio din România a început să crească tot mai mult în ultimii 2-3 ani în condiţiile în care interesul românilor pentru un stil de viaţă sănătos, care include atât alimentaţia, cât şi îngrijirea personală şi a casei, a devenit tot mai mare, astfel că au apărut din ce în ce mai multe magazine online specializate în comercializare de produse organice. Ca atare, concurenţa pe acest segment de piaţă s-a mărit, fiecare jucător de profil încecând să ofere ceva diferit, nou sau în plus.
Potrivit unei analize realizate de magazinul online getbio.ro, piaţa locală de produse bio înregistrează încă din 2017 o creştere anuală de circa 30%, ritm care se va menţine până în 2020, conform estimărilor din piaţă. Astfel, pentru anul curent, piaţa locală de produse bio este estimată la circa 20 de milioane euro.
Printre cei mai mari retaileri online de pe segmentul produselor bio din România se numără Vegis.ro, Bioportal.ro, Naturalibio.ro şi Realfoods.ro şi Bioshopmania.ro.